I. Zasady ogólne
- Realizacja wyjazdów zagranicznych odbywa się na podstawie umowy pomiędzy Fundacją Wspierania Inicjatyw Młodzieżowych 4YOUth z siedzibą w Milanówku (zwaną dalej Fundacją), pełniącą rolę organizacji wysyłającej, a organizacjami partnerskimi, pełniącymi rolę organizatora projektu (zwanego dalej organizatorem).
- Informacje o projektach są zamieszczane na stronie internetowej Fundacji oraz na jej profilu Facebook i mogą być rozpowszechniane na innych kanałach informacyjnych.
- Każdy uczestnik projektu międzynarodowego (tj. wymiany, seminarium lub szkolenia) ma obowiązek zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu i zaakceptowania zawartych w nim postanowień.
- Każdy uczestnik, jako reprezentant Fundacji oraz miejsca swojego pochodzenia, zobowiązany jest do przestrzegania podstawowych zasad savoir-vivre’u i międzyludzkiej solidarności oraz odnosić się z szacunkiem do innych uczestników.
- Po otrzymaniu potwierdzenia pozytywnie rozpatrzonej kandydatury, uczestnik zobowiązany jest do samodzielnego zakupu biletów w wyznaczonym przez organizatora terminie.
- W ramach projektu, po przekazaniu organizatorowi biletów lub faktur na przejazdy środkami transportu publicznego, uczestnik otrzymuje zwrot poniesionych kosztów podróży w ramach limitu wyznaczonego przez organizatora (na podstawie stawek określonych przez Komisję Europejską). Zwrotu dokonuje organizator w gotówce w ostatnim dniu projektu lub Fundacja przelewem bankowym na konto złotówkowe wskazane przez uczestnika w ciągu 21 dni po otrzymaniu środków od organizatora. Zwrot dotyczy jedynie transportu publicznego (tj. nie obejmuje kosztu taksówek lub paliwa), a podróż musi rozpoczynać się i zakończyć na terenie Polski.
- Warunkiem otrzymania zwrotu kosztów podróży przez uczestnika jest:
- spełnienie wszystkich obowiązków wymienionych w części III niniejszego Regulaminu
- przekazanie Fundacji aktualnego numeru konta złotówkowego poprzez wypełnienie formularza zwrotu kosztów podróży
- przekazanie oryginalnych dowodów poniesionych kosztów podróży (biletów, faktur itd.) bezpośrednio do organizatora
- Uczestnik ponosi koszty udziału w projekcie, na które składają się:
- kwota pozostała po przekroczeniu limitu, o którym mowa w pkt. 6
- opłata administracyjna w wysokości 140 zł (na pokrycie kosztów rekrutacji oraz realizację celów statutowych Fundacji)
- dodatkowe opłaty, o ile są przewidziane przez organizatora
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w wyjeździe międzynarodowym po zaakceptowaniu kandydatury lub niewywiązania się z obowiązku zakupu biletów w wyznaczonym przez organizatora terminie Fundacja nie zwraca poniesionych kosztów. Jeśli rezygnacja nastąpi po akceptacji kandydatury, a do wyjazdu pozostało mniej niż 14 dni, uczestnik jest zobowiązany do znalezienia na swoje miejsce innej osoby, spełniającej kryteria rekrutacji uczestników, określone w niniejszym regulaminie.
- Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody materialne lub zdrowotne poniesione w czasie projektu. Każdy uczestnik jest zobowiązany do wyrobienia karty EKUZ lub wykupienia innego ubezpieczenia na pokrycie kosztów opieki medycznej.
II. Kryteria rekrutacji uczestników
WYMIANY MIĘDZYNARODOWE
- W wymianach międzynarodowych mogą wziąć udział wyłącznie osoby w wieku od 18 do 30 lat. Liczba miejsc dla osób w wieku powyżej 25 lat jest ograniczona.
- W pierwszej kolejności przyjmowane są osoby spełniające poszczególne kryteria:
- wysoka motywacja do uczestnictwa
- zaangażowanie w działalność Fundacji lub chęć włączenia się w jej prace
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- osoby, które nie uczestniczyły jeszcze w podobnym wydarzeniu
- W dalszej kolejności liczy się kolejność zgłoszeń. Młodzież z mniejszymi szansami traktowana jest priorytetowo.
- Warunkiem bycia liderem grupy jest:
- doświadczenie w projektach międzynarodowych
- biegła znajomość języka angielskiego
- wysoka motywacja i chęć podjęcia odpowiedzialności za grupę uczestników
- mile widziane kwalifikacje do bycia opiekunem kolonii lub uprawnienia pedagogiczne
SEMINARIA I SZKOLENIA
- W pierwszej kolejności przyjmowane są osoby spełniające poszczególne kryteria:
- wysoka motywacja do uczestnictwa
- zaangażowanie w działalność Fundacji lub chęć włączenia się w jej prace
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- W dalszej kolejności liczy się kolejność zgłoszeń.
III. Obowiązki uczestnika projektu międzynarodowego
- Obowiązki uczestnika projektu międzynarodowego:
- przyjazd na miejsce realizacji projektu oraz powrót w terminie ustalonym przez organizatora (podróż w innym, nie ustalonym z organizatorem terminie skutkuje brakiem możliwości ubiegania się o zwrot kosztów podróży)
- zakup biletu na możliwie najtańszy środek transportu w terminie wyznaczonym przez organizatora
- zachowanie biletów lub faktur na przejazdy środkami transportu publicznego w celu otrzymania zwrotu poniesionych kosztów podróży
- wyrobienie karty EKUZ lub wykupienie innego ubezpieczenia na pokrycie kosztów opieki medycznej
- obecność i aktywny udział we wszystkich działaniach zaplanowanych przez organizatora dla uczestników danego projektu
- przygotowanie wieczoru międzynarodowego, podczas którego uczestnicy prezentują kuchnię i kulturę kraju swojego pochodzenia
- przygotowanie fotorelacji z przebiegu projektu do zamieszczenia na stronie internetowej Fundacji
- Obowiązki lidera w projekcie międzynarodowym:
- udział w wizycie przygotowawczej (jeśli jest przewidziana przez organizatora)
- udział w opracowaniu programu wydarzenia (przygotowanie zabaw, pomoc organizatorom i pozostałym liderom w realizacji programu)
- pomoc uczestnikom w przygotowaniu fotorelacji z wyjazdu